Heidi Wildemann: mamy bliski kontakt z naszymi partnerami

Maj 17 2017 03:05PM

Jak zdobywać klientów w ecommerce? Czy afiliacyjny model biznesowy to dobry wybór? Jakie dane przekazują sklepy partnerskie? Na te pytania odpowiada Heidi Wildemann z Shopalike.

Heidi Wildemann z Turyngii jest Dyrektorem Strategii w niemieckiej firmie Visual Meta. Zanim podjęła decyzję przeprowadzki do Berlina, rozwijała swoją karierę zawodową w Monachium, Nowym Jorku, Paryżu i Singapurze. W ShopAlike polskiej platformie stworzonej przez Visual Meta, Heidi odpowiedzialna jest za projekty międzydziałowe, optymalizację działania międzynarodowych rynków i co najważniejsze, analizuje potencjał produktów, które warto oferować klientom dziś, jutro i za 10 lat.

ShopAlike.pl nie jest zwyczajnym sklepem internetowym, jest portalem afiliacyjnym. Dlaczego zdecydowaliście się wspólnie z Grupą Axel Springera na taki model biznesowy?

Z jednej strony pomagamy użytkownikowi w wyborze najlepszych produktów z tysiąca sklepów internetowych – specjalnie do tego wykwalifikowana platforma nadaje się lepiej niż tradycyjny model sprzedaży. Z drugiej strony dostarczamy naszym sklepom partnerskim wysokiej jakości, wstępnie zweryfikowany ruch z wielu kanałów marketingowych online.

Co oferujecie swoim klientom, aby przekonać ich do zakupów? Czy zauważyliście w ich zachowaniu na stronie internetowej współczynnik odrzuceń ze względu na przekierowanie do innych sklepów?

Głównie skupiamy się na tym, aby zapewnić klientom orientację w nawigacji po okazałej ilości sklepów, aby mogli łatwo i przyjemnie znaleźć pożądany produkt. Pomocne są przy tym dobrze zaprogramowane filtry, dobrej jakości zdjęcia i opisy produktów.

Co do współczynnika odrzuceń jest zmienny w zależności od kanału. Ostatnio zauważyliśmy większy procent przerwania drogi użytkownika na sprzętach mobilnych – dlatego, że tutaj jeszcze potencjalny klient znajduje się w fazie poszukiwania i zwleka z wyciągnięciem karty kredytowej do momentu, w którym usiądzie przy laptopie, komputerze czy tablecie. Mimo to zauważalny jest już  rosnący trend płatności za pomocą telefonów.

Jakie informacje pozyskujecie od sklepów internetowych, u których kupują Wasi użytkownicy? Czy zakupy są bezpośrednio rejestrowane, a dane o użytkowniku wymieniane? Czy jak to wygląda?

Dokładnie! Mamy bliski kontakt z naszymi partnerami. Dołączamy do systemu tzw. feed produktu od sklepów, który optymalizujemy wspólnie z nimi i publikujemy na naszej platformie. W niektórych przypadkach, gdy implementacja feedu z produktami kończy się niepowodzeniem, wspieramy naszych partnerów technicznie. W zamian za to możemy przeprowadzić wymianę danych i dopasowywać je do naszych partnerów, aby zapewnić im sprzedaż i kliknięcia, które generuje nasza platforma.

Pozyskiwanie i utrzymanie klienta jest coraz trudniejsze i droższe, jednak dla sklepów jest to niezbędny czynniki do przetrwania na rynku. Jak Wy sobie z tym radzicie? Czym wyróżnia się Wasza platforma od konkurencji?

Jako marketer afiliacyjny skupiamy się głównie na tym, aby połączyć naszego użytkownika z pożądanym przez niego sklepem, a nie na tym, aby go u nas jak najdłużej zatrzymać. Dlatego też koncentrujemy się na rozbudowie kanałów marketingowych i odnalezieniu klientów tam, gdzie najchętniej przebywają.

Jaką strategię obraliście na przyszłe lata?

Jak już wcześniej wspomniałam, naszym głównym celem jest zapewnienie najlepszej wizualnej jakości produktu oraz nawigacji po naszej platformie – na ekranie komputerów, laptopów i w urządzeniach mobilnych idzie nam już całkiem dobrze. W przyszłości planujemy natomiast rozwinąć nowe platformy, w tym messengery, boty i  social media.

Jeśli mogłabyś sobie czegoś życzyć w branży eCommerce, co by to było?

Prywatnie jestem fanką mody, moje ulubione sklepy to ASOS, Modcloth (USA), Blue-Tomato itp. Życzę sobie, aby mimo internetowych gigantów jak Amazon, Facebook i Google pozostał taki szeroki wachlarz sklepów eCommerce na rynku, jaki mamy teraz. Oczywiście wiąże się to z kolejnym życzeniem, czyli tym, aby ShopAlike dostarczał im wysokiej jakości ruch.

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Polacy wśród internautów najczęściej blokujących reklamy

    Na całym świecie ponad 200 mln internautów blokuje reklamy w przeglądarkach....

  • Ponad 7,5 mln polskich internautów blokuje reklamy

    Liczba polskich internatów blokujących reklamy szybko rośnie i przekracza już...

  • Dzieci spędzają średnio około 18 godzin tygodniowo w internecie

    Ponad połowa dzieci w wieku 10–15 lat ma urządzenia mobilne z dostępem do...

  • Większość internautów akceptuje mniej agresywne reklamy w sieci

    Reklama w internecie jest akceptowana przez większość odbiorców, o ile nie utrudnia...

  • Agencje PR nie są obecne w spółkach Skarbu Państwa

    Automatyzacja treści i schyłek mediów opiniotwórczych to jedne z ważniejszych...

  • Oklejanie samochodów sposobem na skuteczną reklamę Twojego biznesu

    Biznes rządzi się swoimi prawami i wymusza na biznesmenach kładzenie dużego nacisku...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.